Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag 1

12 februari 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Toch wel echt heel gespannen werd ik wakker vanmorgen. Tim sliep nog fijn dus ik ging rustig uit bed. Boven maakte ik wat broodjes klaar voor de heenreis en ik maakte nog een kopie van mijn paspoort.

Samen met Tim laadde ik de koffers de auto in. Ik was toch echt klaar om te gaan nu. Britt en Kajol kwamen ook aan en we konden vertrekken. Ik was echt heeel zenuwachtig. We waren best een tijdje onderweg toen ik erachter kwam dat ik mijn iphone lader was vergeten.. oeps. Gelukkig mocht ik die van mama meenemen. :)

Eenmaal op schiphol moest ik dan toch echt afscheid nemen. Ik vond het zwaar en erg lastig. Afscheid vind ik moeilijk en ik was echt gespannen. Tien weken lijkt zo lang..

Mijn vlucht was 1,5 uur vertraagd.. Wachten was een hel. We hebben een uur in het vliegtuig gezeten voor we eenmaal vertrokken. Het zitten was ik toen al helemaal beu. In het vliegtuig kwam ik erachter dat de iphonelader die ik van mama gekregen had, het niet deed. De passagiers naast mij waren zo lief mij een kabel te lenen. De vrouw had ook pabo gedaan en meerdere klasgenoten van haar hadden ook op Curacao stage gelopen, toevallig.

De vlucht was lang, via Aruba en dan door naar Curacao. Ik viel in slaap nog voor dat we opstegen. Toen ik wakker werd gemaakt kregen we al eten. Speciaal een vegetarisch gerecht, wat ik vooraf bij het boeken had aangevraagd. De hele vlucht heb ik series gekeken of gelezen uit een boek dat ik pas gekocht had: the handmaid's tale.

De tussenlanding op Aruba duurde ook lang, drie kwartier hebben we gezeten tot we weer opstegen. Ik herinnerde me toen hoe snel het hier donker werd in de avond. Het ene moment was het nog dag en vervolgens pik en pik donker. Hier zit je tenslotte dichter bij de evenaar dan in Nederland. We waren nog niet eens helemaal opgestegen toen we alweer aan de landing begonnen. Voor ik het wist stond ik op het vliegveld op Curacao.

Mijn koffer kwam snel en ik stond snel buiten. Mijn tante (tanchi in het Papiaments) haalde me hier op. Het was ongeveer 20:00 lokale tijd. In Nederland dus 2:00. Ik was echt doodop. Toen we eenmaal bij haar thuis aankwamen ging ik mezelf opfrissen en heb ik wat gegeten. Hierna ben ik snel gaan slapen.

Dag 1.